Előzőleg az utakról volt szó, most az autókról
lesz, a kamionokról amiknek ezeken az utakon kell közlekedni és egyben maradni.
Annak ellenére, hogy pl. a Freightliner egy hatalmas
gyárat üzemeltet Mexikóban ahol új kamionokat gyártanak nem sok új kocsit
láttunk. Úgy tünik Mexico nagyon nagy piac Amerikának mert felvásárolják majdnem
az összes használt kamiont. Nem csak megveszik de megbecsülik és nagyon jó
állapotban tartják. Láttunk legalább 30 éves kamionokat amik jobban néztek ki
mint új korukban. A dolog érdekessége, hogy a buszok viszont a legújabb, modern
Volvok, Scaniák, Mercik, szinte minden márka jelen van. Nem láttam semmi nyomát
ellenőrzésnek ( vezetési időre vagy müszakira gondolok ) de ez főleg a kisebb
teherautókon látszik. Van viszont minden nagyobb város előtt vagy után katonai
ellenőrző pont de ott főleg szökevényeket és drogot keresnek. Barátságos, de
nagyon határozott az ellenőrzés, minden kamionba benéznek, olyant is láttunk
amit leraktak. Akkora méretü a drogkereskedelem Mexikóban, hogy szinte
ellenőrizhetetlen és állandó háborúban állnak egymással a különböző csoportok,
az országon belül sőt a határon keresztül is biztosan hatalmas mennyiséget
szállitanak kamionok amikor rövid időre átlépik a határt. Régi fájó pont az amerikai-mexikói
kapcsolatban, hogy a mexikói kamionokat nem engedik fuvarozni Amerikában.
Beléphetnek, de csak a határ közelében egy 20 mérföldes körzetben mozoghatnak.
Ott nagy raktárházak épültek, ahol átrakják az árut amerikai kamionokba, a
nagyobb cégek pótokat küldenek le Mexikóba és a határon csak átakasztanak. Az
év első két hónapjában Californiában sem terem jóformán semmi, egész Amerikát
Mexikó látja el friss zöldséggel és gyümölccsel, olyan kamionsor van a határon
mint régen keleten. Mint emlitettem az amerikai határtól a félsziget déli
csücskéig lemenni 2000 km, vasút nincs, mindent kamionok mozgatnak. Legnagyobb
meglepetésemre láttam olyan szerelvényeket mint Kanadában, egy vontató két 53
lábas póttal, ezzel aztán nem egyszerü közlekedni ezeken a keskeny utakon. A
városokból a kamionok ki vannak tiltva, nem csak a zaj miatt, hanem ezek a
belvárosok akkor épültek amikor még mindenki lóháton járt, sok egyirányú
keskeny utcán még egy vontató sem férne el. A fuvarozás ott is olyan mint
mindenütt: éjjel nappal menni kéne, nagyon sok kamiont láttunk ( a kempingből )
menni késő éjszaka is. Aki nálunk panaszkodik, hogy nincs elég parkoló, annak
körül kellene nézni errefelé. A benzinkútak mind egy állami nagyvállalat a
Pemex kezében vannak és csak nagyon kevésnél lehet kamionnal megállni. Több
mint 2000 km-t mentünk Mexikóban és csak egy benzinkutat láttunk ahol volt
kamionparkoló. Sürün található viszont az
út mellett kis „Restaurant”, még a legelhagytottab helyeken is, van amelyik
látott szebb napokat, van amelyik most is jól néz ki. A sivatagban nem nehéz
egy parkolót elegyengetni az út szélén, szinte mindegyik kis étteremnél meg
lehet állni kamionnal. Minél több kamion áll egy „restaurant” körül annál
biztosabb, hogy jó a konyha és a
kiszolgálás, hiszen ezek híre szájról-szájra jár a kamionosok között. Amerikai
mércével mérve a kamionosok keresete sokkal kevesebb de Mexikóban jól kereső
szakmának számít, a kamionosok meg is becsülik a munkájukat és a kocsijukat.
Sokan megkérdezték tőlünk: miért szeretünk oda menni? Mert egy nagyon nagy és
gyönyörű ország több ezer éves történelemmel és műemlékekkel, mint a legtöbb
szegény országban az emberek barátságosak, kedvesek, segitőkészek, ráadásul az
idő is jó, mindez elérhető áron és
egyetlen egyszer nem voltunk olyan helyzetben, hogy ne éreztük volna magunkat
biztonságban. Mindig úgy köszönünk el: Viszontlátásra!
Sok a régi kamion de nagyon megbecsülik.
A Baja California félsziget két tartományból áll. A 28.
szélességi foknál kezdődik a déli rész.
Truck Stop Mexikóban, nagyon keveset láttunk belőle......
...a katonai ellenőrző pontokból viszont annál
többet.
Érdekes módon távolsági járatokon csak a legujabb
buszokat láttuk.
Ez a kamion 2 db 53 láb ( 16.15m) hosszú pótot húz.
Csak az érdekesség kedvéért: full extrás Ural és büszke
kanadai tulajdonosa Mexikóban. A tulajdonostól tudom, hogy Svédországból importálta.
No comments:
Post a Comment